آموزش نرم افزار Daemon Tools Lite


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان رایانه و آدرس rayateach.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






از وبلاگم ومطالب راضی هستین؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 74
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 76
بازدید ماه : 275
بازدید کل : 51278
تعداد مطالب : 176
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1

هاست لینوکس شارژر همراه پاور بانک پتوی اسناگی آزاد بچت چت - آزاد بچت چت روم ايراني با امكان چت تصويري و صوتي ساعت مچی خرید آچار آی نام ساعت دیواری فانتزی مونوپاد گن لاغری مردانه سرور مجازی هاست لینوکس

آموزش نرم افزار Daemon Tools Lite

سلام. در این مطلب به طور کامل و گام به گام با آموزش نرم افزار Daemon Tools Lite آشنا خواهید شد. به طور کلی نرم افزار Daemon tools Lite (نسخه لایت) فقط مخصوص ساخت و کار با درایو مجازی در ویندوز میباشد. ما در اینجا آموزش کامل نحوه کار با این نرم افزار و ساخت درایو مجازی را برای شما شرح داده ایم. امیدوارم این آموزش مورد استفاده شما قرار گیرد.

در نگاه کلی محیط ساده این نرم افزار به ۲ بخش تقسیم میشود که هرکدام دارای زیر مجموعه های دیگری نیز میباشند.

آموزش نرم افزار Daemon Tools Lite - عکس 1

۱- Images : این قسمت مهم و اصلی این نرم افزار میباشد که با استفاده از گزینه هایی که در پایین این بخش هستند ما میتوانیم به ساخت درایو مجازی، تهیه فایل ایمیج از دیسک ( ISO و..) و کار با تنظیمات نرم افزار Daemon Tools بپردازیم.

زیر مجموعه های بخش Images عبارتند از:

Image Catalog: در این بخش ایمیج هایی که وارد نرم افزار کرده اید یا با آن عملیات شبیه سازی درایو (درایو مجازی) را انجام داده اید نمایش داده میشود.

Recently Used Image: در این بخش آخرین ایمیج هایی که مورد استفاده قرار داده اید نمایش داده میشود.

۲-Media Info : این قسمت مربوط به آخرین اخبار دنیای بازی میباشد که این بخش اصلا مهم نیست، پس من به توضیحات این بخش نمیپردازم.

و اما اکنون به مهمترین قسمت این نرم افزار، یعنی منوی پایینی آن میپردازیم. به طور کلی در قسمت پایینی نرم افزار ۱۲ گزینه ( آیکون) اصلی نمایش داده میشود. که در اینجا به توضیح تک تک این گزینه ها میپردازم.

آموزش نرم افزار Daemon Tools Lite - عکس 2

۱٫ Add Image: از این گزینه میتوانید فایل ایمیج خود را در نرم افزار وارد کنید و در ساخت درایو مجازی از آن بهره ببرید.

۲٫ Remove Items: هنگامی که فایل ایمیجی در نرم افزار وارد کرده باشید، و از قسمت Image Catalog فایل ایمیج مورد نظر را انتخاب کرده باشید این گزینه فعال شده و با کلیک بر روی این گزینه فایل ایمیجی که در نرم افزار وارد کرده بودید حذف میشود.

۳٫ Mount: این گزینه برای اجرا عملیات شبیه سازی درایو مجازی مورد استفاده قرار میگیرد. بدینگونه که اول یک فایل ایمیج در نرم افزار وارد کنید سپس از قسمت Image Catalog بر روی فایل ایمیج کلیک کرده و سپس این گزینه یعنی ” Mount ” را انتخاب کنید تا فایل ایمیج شما شبیه سازی شده و برای آن یک درایو مجازی ساخته شود. ( ساخت درایو مجازی به این شکل است)

۴٫Unmount: این گزینه برای عدم عملیات شبیه سازی درایو مجازی مورد استفاده قرار میگیرد. بدین صورت که وقتی شما عملیات شبیه سازی درایو مجازی را انجام دادید میتوانید با کلیک بر روی درایو ساخته شده ( در پایین صفحه) و با کلیک بر روی این گزینه یعنی “Unmount” عملیات ساخت درایو مجازی را لغو کنید

۵٫ Unmount all drives : با کلیک بر روی این گزینه تمامی درایوهای مجازی ساخته شده منحل خواهد شد.

۶٫Add VT Virtual Drive: با کلیک بر روی این گزینه یک درایو مجازی از نوع VT خواهید ساخت.

۷٫Add SCSI Virtual Drive: با کلیک بر روی این گزینه یک درایو مجازی از نوع SCSI خواهید ساخت.

۸٫ Remove Virtual Drive: با کلیک بر روی این گزینه درایو مجازی انتخاب شده حذف خواهد شد.

۹٫Make Disk Image: این گزینه مربوط به ساخت فایل ایمیج از دیسک درایو شما میباشد. با کلیک بر روی این گزینه پنجره Disk Imaging باز خواهد شد. از بخش Devise این پنجره، درایوی که در آن DVD یا CD مربوطه را گذاشته اید، انتخاب کنید. از بخش Reading Speed سرعت خواندن فایل را میتوانید انتخاب کنید. از بخش Destination Image File: میتوانید محل ذخیره سازی فایل ایمیج مورد نظر را مشخص کنید. به این صورت که با کلیک بر روی دکمه همانند … ( سه نقطه) که در سمت راست این پنجره قرار دارد میتوانید محل ذخیره سازی فایل ایمیج را مشخص کرده و از قسمت پایینی صفحه فرمت را انتخاب کنید. پیشنهاد میکنم با کلیک بر روی منوی آبشاری گزینه … Save as type فرمت Standard ISO Image را انتخاب کنید. حالا بر روی Save کلیک کنید تا محل ذخیره سازی تایید شود. برای رمز گذاری بر روی فایل ایمیج یا فشرده سازی و… هم میتوانید از ۴ گزینه پایینی این پنجره استفاده کنید.

آموزش نرم افزار Daemon Tools Lite - عکس 3

در نهایت برای ساخت فایل ایمیج بر روی گزینه Start کلیک کنید تا عملیات ساخت فایل ایمیج انجام شود.

۱۰٫Burn Image with Astroburn: این گزینه برای رایت فایل ایمیج بر روی سی دی یا دی وی دی از طریق نرم افزار Astroburn  مورد استفاده قرار میگیرد. البته توجه داشته باشید برای استفاده از این گزینه شما باید نرم افزار Astroburn را بر روی سیستم خود نصب کرده باشید، اگر این نرم افزار را نداشتید و خواهان استفاده از آن میباشید بر روی این گزینه کلیک کنید، در این صورت نرم افزار آن را از اینترنت برای شما دانلود خواهد کرد.

۱۱٫ Preferences: از طریق این گزینه میتوانید به تنظیمات این نرم افزار دسترسی داشته باشید. گزینه های این بخش شامل ۷ تنظیم اصلی میشود. که از مهمترین آن میتوان به گزینه General که تنظیمات مربوط به زبان نرم افزار، آپدیت نرم افزار و نحوه باز شدن و نمایش نرم افزار میباشد.

۱۲٫ Help: با کلیک بر روی این گزینه میتوانید به راهنما، بروزرسانی، سایت پشتیبانی، اطلاعات ، ورژن و لایسنس نرم افزار دسترسی داشته باشد.

در کادر پایینی نرم افزار هم درایو های ساخته شده توسط شما نمایش داده میشود.

آموزش نرم افزار Daemon Tools Lite - عکس 4

نحوه ساخت درایو مجازی در Daemon Tools Lite: برای ساخت درایو مجازی در این نرم افزار ابتدا از بخش Add Image اقدام به انتخاب کردن فایل ایمیج مورد نظر کنید و آن را به نرم افزار اضافه کنید.

حالا یک درایو مجازی مثلا از نوع VT Virtual Drive بسازید. بعد از ساخته شدن درایو از قسمت پایینی نرم افزار بر روی درایو ساخته شده کلیک کنید و از بخش Image Catalog که در قسمت بالایی نرم افزار قرار دارد بر روی فایل ایمیجی که در نرم افزار باز کرده بودید کلیک کنید و برای اجرای عملیات شبیه سازی درایو مجازی از پایین نرم افزار بر روی گزینه Mount کلیک کرده و منتظر بمانید تا درایو مجازی شما ساخته شود.

حالا برای مشاهده و کار با درایو مجازی ساخته شده به قسمت computer یا my computer ویندوزتان مراجعه کنید. سپس مشاهده میکنید که درایو مجازی ساخته شده و آماده به کار است.

امیدوارم این آموزش مورد استفاده شما قرار گیرد

تا آموزشی دیگر، موفق باشید.




:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : امیرحسین
ت : شنبه 15 آذر 1393
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');