آرایش حرفه ای صورت در فتوشاپ (قسمت دوم)


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان رایانه و آدرس rayateach.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






از وبلاگم ومطالب راضی هستین؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 83
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 85
بازدید ماه : 284
بازدید کل : 51287
تعداد مطالب : 176
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1

هاست لینوکس شارژر همراه پاور بانک پتوی اسناگی آزاد بچت چت - آزاد بچت چت روم ايراني با امكان چت تصويري و صوتي ساعت مچی خرید آچار آی نام ساعت دیواری فانتزی مونوپاد گن لاغری مردانه سرور مجازی هاست لینوکس

آرایش حرفه ای صورت در فتوشاپ (قسمت دوم)

 

در این لحظه در خدمت شما هستم با آموزش آرایش صورت. در قسمت قبل آموختیم که چگونه بر روی گونه ها سایه ایجاد کرده و رنگ لب ها را تغییر دهیم(تاکید دارم که قسمت اول را حتما ببینید). در این آموزش به ایجاد سایه پشت چشم ها، خط چشم، تغییر رنگ چشم ها و سفیدکردن دندان ها و سفیدی چشم در خدمت شما عزیزان هستم.

برای دیدن قسمت اول این آموزش، اینجا کلیک کنید تا با اصطلاحات و کارکرد های ابزارهای بکاررفته نیز بیشتر آشنا شوید.

مرحله سوم:

در این مرحله من میخواهم اندکی سایه به پشت چشم ها اضافه کنم. برای این کار یک لایه جدید دیگر بر روی عکس باز کرده و نام آن را sayeh cheshm می گذاریم.

makeup-2-1

حالا مانند تصویر زیر و بر روی این لایه قسمتی از پشت چشم ها که میخواهیم سایه بزنیم را توسط ابزار polygonal lasso tool انتخاب میکنیم.

makeup-2-2

حال با استفاده از یک براش مناسب همانند مرحله ی قبل که لب رارنگ کردیم، قسمت های انتخاب شده را رنگ میکنیم. من این رنگ را که دارای کد() است را انتخاب کرده ام.

makeup-2-3

Fill  این لایه را انقدر کاهش می دهیم تا مقدار رنگ سایه از لحاظ کم رنگی و پر رنگی ان بنا به نیازمان تنظیم شود تا جلوه ای طبیعی را در سایه ایجاد کنید که باعث یکدستی این سایه و گونه ها شود. مقدار Fill را به (۲۵) تغییر داده ام تا حاصل کار شکل زیر شود.

makeup-2-4

در نهایت به مسیر Filter->Blur->Gussisn blur  رفته و مقدار Gussin blur را (۷) انتخاب کنید تا سایه به ترتیب زیر با پلک و پشت چشم تصویر شما هماهنگ و آمیخته شود.

makeup-2-5

تصویر نهایی پس از سایه پشت چشم به شکل زیر است:

makeup-2-6

مرحله چهارم:

حال باید به سراغ خط چشم ها برویم. برای این کار باز هم یک لایه جدید ایجاد کنید و نام آن را khate cheshm بگذارید.

makeup-2-7

حالا ابزار polygonal lasso tool را از نوار ابزار سمت چپ برنامه و یا با استفاده از کلید L انتخاب کنید. توسط این ابزار همانند توضیحات قبلی شروع کنید به انتخاب یا سلکت کردن قسمت هایی از دور چشم که باید سایه را ایجاد کنید.

نکته: یاد آدری میکنم، هنگامی که از ابزار polygonal lasso tool برای انتخاب کردن استفاده میکنید، بعد از اینکه دور تا دور چشم را انتخاب کردید، با فشردن کلید Alt شروع به خالی کردن داخل چشم کنید تا یک خط باریک که برای خط چشم نیاز داریم همانند شکل زیر ایجاد شود. در اینجا برای انتخاب کردن دور چشم از این نکته استفاده می کنیم.

پس از انتخاب کردن دور چشم ها ، قسمت های انتخاب شده به شکل زیر در میآیند.

makeup-2-8

سپس با انتخاب براش و رنگ مناسب شروع به رنگ کردن قسمت هایی که از دور چشم که انتخاب نموده اید، بنمایید. من از رنگ سیاه با کد(۰۰۰۰۰۰#) برای خط چشم استفاده خواهم کرد.

پس از رنگ آمیزی با فشردن کلید ترکیبی Ctrl+D خط چشم ایجاد شده را از حالت انتخابی خارج کنید.

makeup-2-9

حال با استفاده از ابزار Smudge tool Smudge tool  که در نوار ابزار سمت چپ برنامه قرار دارد و انتخاب سایز مناسب بروی این خط چشم ها بکشید تا حالت مات شدن و یکدست شدن با تصویر بخود بگیرد.من از سایز ۵ استفاده کرده ام.

makeup-2-10

مقداری از Opacity این لایه نیز کم میکنم تا طبیعی تر بنظر آید.(مقدار Opacity را ۹۰ در نظر گرفته ام)

makeup-2-11

تصویر نهایی بدست آمده بصورت زیر خواهد بود.

makeup-2-12

مرحله پنجم:

در این مرحله میخواهیم رنگ چشم ها به رنگ سبز درآوریم.

یک لایه جدید با نام Range cheshm بوجود آورید.

makeup-2-13

حال بر روی عکس زوم کنید تا براحتی بتوانید بر روی ان کار کنید. توسط ابزار polygonal lasso tool دور تا دور چشم را انتخاب کرده و مانند کاری که در مراحل قبل انجام داده ایم (توسط ابزار polygonal lasso tool و گرفتن کلید Alt برای اولین کلیک) قسمت داخلی آن را از حالت انتخابی خارج کنید.

makeup-2-14

حالا رنگ جدید را انتخاب کرده و توسط براش مناسب چشم ها را رنگ کنید. رنگ چشمی که من انتخاب کرده ام دارای رنگ سبز با کد (۲cb635 #) میباشد.

makeup-2-15

سپس به مسیر Filter->Blur->Gussisn blur بروید و مانند تصویر زیر مقداری آن را مات کنید. من این مقدار را (۲) در نظر گرفته ام.

makeup-2-16

سپس توسط کلید ترکیبی Ctrl+D چشم را از حالت انتخابی خارج کنید.

makeup-2-17

حال به کادر لایه ها مراجعه کرده و Blending Mode این لایه را به Color تغییر دهید و با تغییر مقدار Fill رنگ جدید چشم ها را متناسب با سلیقه و جلوه طبیعی آن پایین آورید. مقدار Fill در اینجا ۶۰ در نظر گرفته شده است.

makeup-2-18

در نهایت تصویر به شکل زیر تغییر میکند.

makeup-2-19

مرحله ششم:

میخواهیم دندانها وقسمت سفیدی چشم را اندکی سفیدتر کنیم (این کار لزوم چندانی ندارد ولی در برخی از عکس ها باعث زیبایی و جلوه بیشتر میگردد).

نکته: من برای تسریع کارها در این آموزش، مراحل سفید کردن چشم و دندان را در یک لایه انجام داده ام. شما برای ساختن کاری بهتر می توانید آنها را بر روی دو لایه جدا انجام داده تا بتوانید مقادیر سفیدی را بطور جداگانه تغییر داده و کاری زیباتر داشته باشید.

برای شروع ابتدا یک لایه جدید با استفاده از کلید ترکیبی Ctrl+Shift+N  بوجود آورده و نام ان را sefidi می گذاریم.

makeup-2-20

سپس توسط ابزار polygonal lasso tool شروع به انتخاب قسمت سفیدی چشم ها و دندان ها میکنیم. (توجه کنید که در حالت انتخاب، خط بین دندانها را تاجای ممکن خالی کنید).

makeup-2-21

سپس با یک براش مناسب (سایز برای این آموزش ۳۰  در نظر گرفته شده) شروع به رنگ کردن قسمت های انتخابی با رنگ سفید به کد (fffff#) نمایید.

makeup-2-22

حال به مسیر Filter->Blur->Gussisn blur رفته و مقدار Radius را به ۳ تغییر دهید.

makeup-2-23

سپس با فشردن کلید ترکیبی Ctrl+D این قسمت ها را از حالت انتخابی خارج کنید.

سپس به کادر لایه ها رفته و Blending Mode لایه را به Overlay تغییر دهید وهمچنین مقدار Fill را تغییر دهید تا سفیدی ایجاد شده با دندان و چشم ها یکی شده و طبیعی جلوه کند.

برای این عکس مقدار Fill 30 تعیین شده تا حالت غیر طبیعی به خود نگیرد و کمی سفید تر شود.

makeup-2-24

تصویر نهایی به شکل زیر میشود:

رتوش ساده و سریع صورت در فتوشاپ-1

برای دیدن عکس در سایز واقعی اینجا کلیک کنید

مشاهده کردید که با انجام مراحل بالا چگونه توانستیم یک عکس آرایش شده ، متفاوت از عکس اولیه داشته باشیم.

در انتها باز هم متذکر میشوم که اندازه ها نسبت به عکس و مقدار دلخواه شما قابل تغییر هستند.

امید وارم شما نیز از این آموزش بهره لازم را برده باشید. تا آموزش های بعد که باز هم در خدمت شما دوستان گرامی خواهم بود، بدرود.




:: بازدید از این مطلب : 265
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : امیرحسین
ت : شنبه 15 آذر 1393
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');