آموزش ساخت Shortcut در ویندوز ۷ و ۸


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان رایانه و آدرس rayateach.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






از وبلاگم ومطالب راضی هستین؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 49
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 51
بازدید ماه : 250
بازدید کل : 51253
تعداد مطالب : 176
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1

هاست لینوکس شارژر همراه پاور بانک پتوی اسناگی آزاد بچت چت - آزاد بچت چت روم ايراني با امكان چت تصويري و صوتي ساعت مچی خرید آچار آی نام ساعت دیواری فانتزی مونوپاد گن لاغری مردانه سرور مجازی هاست لینوکس

آموزش ساخت Shortcut در ویندوز ۷ و ۸

Shortcut در واقع میانبری برای اجرای فایل اجرایی یک برنامه یا قسمتی از ویندوز است. با استفاده از این قابلیت به جای اینکه برنامه ها را از محل اصلی که در آن قرار دارند اجرا کنید کافیست یک Shortcut از آن برنامه در دسکتاپ ویندوز بسازید تا تنها با دبل کلیک بر روی آن بتوانید آن برنامه را باز کنید تا به یک پوشه یا یک ابزار به طور سریع دسترسی داشته باشید. معمولا بعد از نصب نرم افزار ها یک Shortcut از آن نرم افزار در دسکتاپ ویندوز ساخته شده و شما به ساخت دوباره آن نیاز نخواهید داشت اما برنامه هایی هستند که این عمل را به طور خودکار انجام نداده و یا قسمت هایی از ویندوز مانند My Computer هستند که به طور پیشفرض وجود ندارند و برای راحتی کار میتوان یک Shortcut از این قبیل برنامه ها ساخت. در این آموزش با ساخت Shortcut از برنامه ها و قسمت های مختلف ویندوز ۷ و ۸ آشنا خواهید شد. ما در این آموزش این کار را به دو راه متفاوت برای شما توضیح داده ایم.

ساخت Shortcut از طریق گزینه Send to

این راه ساده ترین و سریعترین راه برای ساخت Shortcut از برنامه های مورد نظر شما میباشد.

برای این کار کافیست از محل نصب نرم افزار مورد نظر بر روی آیکون اجرایی نرم افزار کلیک راست کرده و بر روی گزینه Send to رفته و گزینه Desktop create shortcut) را انتخاب کنید.

آموزش ساخت Shortcut در ویندوز 7 و 8-01

نکته: از طریق این راه میتوانید از پوشه ها و درایو ها و… ویندوز نیز میانبر تهیه کنید.

شما میتوانید بعد از کلیک راست مستقیما گزینه Create shortcut را انتخاب کنید اما توجه داشته باشید که این گزینه میانبر مورد نظر شما را در داخل همان مکانی که این گزینه را انتخاب میکنید خواهد ساخت.

ساخت Shortcut از طریق ساخت فایل Shortcut

این راه، حرفه ای و پیشرفته ترین راه ساخت Shortcut در ویندوز میباشد که امکان ساخت Shortcut از بخش های مختلف ویندوز + نرم افزار ها را فراهم میکند.

برای این کار بر روی صفحه خالی در دسکتاپ ویندوز کلیک راست کرده و بر روی گزینه New رفته و سپس گزینه Shortcut را انتخاب نمایید.

آموزش ساخت Shortcut در ویندوز 7 و 8-02

حال به طور خودکار پنجره Create Shortcut باز می شود.

سپس باید فایل اجرایی، نرم افزار، پوشه، ناحیه دلخواه، درایو ویندوز و… مورد نظر خود را انتخاب کرده و از آن Shortcut بسازید.

به این منظور بر روی دکمه Browse کلیک کرده تا پنجره کوچک مرور در ویندوز باز شود.

آموزش ساخت Shortcut در ویندوز 7 و 8-04

حال شما قادر خواهید بود تا ناحیه یا برنامه ای که قصد گرفتن میانبر از آن دارید را انتخاب کنید. در نهایت برای تایید و ساخت Shortcut کافیست بر روی گزینه Ok کلیک کنید.

بعد از انجام این کار در پایین پنجره بر روی گزینه Next کلیک کنید.

در این مرحله باید نامی را برای Shortcut در حال ساخت انتخاب کنید. به صورت پیشفرض نام آنچه که انتخاب کرده اید نمایش داده خواهد شد و شما میتوانید این نام را ویراش و تغییر دهید.

حال برای ساخت میانبر مورد نظر کافیست گزینه Finish را انتخاب کنید.

آموزش ساخت Shortcut در ویندوز 7 و 8-05

به این ترتیب Shortcut یا همان میانبر ساخته شده در Desktop (دسکتاپ) ویندوز نمایش داده خواهد شد.

آموزش ساخت Shortcut در ویندوز 7 و 8-06

امیدواریم این آموزش مورد پسند و استفاده شما قرار گرفته باشد. تا آموزش های دیگر موفق و پیروز باشید.




:: بازدید از این مطلب : 248
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : امیرحسین
ت : شنبه 15 آذر 1393
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');